Vàrem néixer a Valls, al nucli antic, en una casa que fa cantó entre el carrer del Call i el carrer dels Jueus, això va fer que el campanar del nostre poble, tan alt i punxegut, ens fes ombra des dels primers passos. A més, Valls és la ciutat bressol dels castells, la plaça del Blat, també molt a prop, és la capital del Món casteller.

Estem segurs que això marca qualsevol, i no en som una excepció; Des de sempre hem mirat amunt, cap al campanar, cap a l'enxaneta, cap a la muntanya
...



divendres, 10 de juliol del 2009

Valls


Vaig néixer a l'ombra del campanar de l'església de Sant Joan, el més alt de Catalunya, a una casa del Call de Valls.
Des de sempre, doncs, estic acostumat a mirar cap amunt, potser això m'ha fet muntanyenc, casteller, devorador de calçots...i admirador dels campanars.
Crec que els campanars són els edificis més significatius d'un poble, i, sens dubte, són els més emblemàtics, massa sovint a dia d'avui, però, no els més alts.
M'agrada molt viatjar, però, a la tornada, quan veig el campanar del meu poble, ja em sento altre cop a casa. Aquesta sensació és tan agradable com el viatge mateix.
És per això que m'he decidit a iniciar un bloc de campanars, intentaré penjar fotos dels que vagi visitant, a poc a poc però sense pausa.
Aquest campanar, el de Sant Joan, va ser bastit entre el 1896 i el 1897, l'arquitecte va ser Francesc Villar i el constructor Joan Oller, i fa exactament setanta-quatre metres d'alçària. Contemplar Valls des d'aquesta talaia és un veritable privilegi i un goig.

1 comentari:

  1. Jo també he nascut a l'ombra de campanars, no d'un sinó de 4, els quatre campanars que tenim a Valls (el de Saant Joan, el de Sant Antoni, el del Carme i el de Sant Frances). Això sí, el més signifucatiu és aquest magnific campanar de Sant Joan el qual estic completament d'acord amb tu que quan et vas apropant a Valls i veus el campanar doncs tens la sensació de dir ja sóc a casa. Crec tant el de Sant Joan com els altres tres campanars de Valls són un dels símbols de la ciutat.

    ResponElimina